Psychologist - روانشناس
روانشناسی فردی و اجتماعی،بیماری ها،اهداف و راهکارها،اطلاعات دارویی و بهداشتی
درباره وبلاگ


با سلام و درود برشمااین مجموعه تعمیم یافته مجموعه زندگی من می باشد و سعی بر آن شده تا با یادآوری نکات به برخی مسائل مربوط پاسخ داده شود.اطلاعات دارویی بشتر در رابطه با روان به تدریج مورد بحث قرار میگیرد.شما میتوانید با بیان انتقادات و پیشنهادات یا اطلاعات خود من را در راه رسیدن به این هدف یاری نمایید.همچنین با یادآوری کلام خدا در این مجموعه امیدوار بردرک بهتر زندگیمان هستم..علی رحمان(ALI Rahman) مدیر وبلاگ زندگی منmylife7.blogfa.com و سایت روانشناسpsychologist.lxb.ir
نويسندگان
تماس با ما


اخبار پزشکی و زیستی اخبار عمومی

 تعریف :

Eating Disorders ( اختلال های خورد و خوراک ) اختلال شدید در عادت های غذایی است . مثلا بی میلی شدید نسبت به غذا خوردن و یا پر خوری بیش از حد . این رفتارها باعث می شود که شخص بیمار در مورد سلامتی و تناسب اندام خود احساس ناراحتی و آشفتگی کند .

اختلال خورد و خوارک در ابتدا ممکن است فقط شامل تغییرات جزعی در میزان هر وعده ی غذایی باشد . اما کم کم به جایی می رسد که شخص دیگر قادر به کنترول پر خوری یا کم خوری خود نیست . اختلال های خورد و خوراک بسیار پیچیده هستند و با وجود تحقیقات بسیار برای شناخت کامل از آنها ، رفتارهای بیولوژیکی و عوامل اجتماعی این بیماری هنوز کاملا شناخته شده نیست . این بیماری اغلب در جوانان و در اوایل بزرگسالی خود را نشان می دهد اما در کودکان و افراد میان سال و مسن نیز دیده می شود .



ادامه مطلب ...
15 / 10 / 1390برچسب:, :: 16:17 ::  نويسنده : علی رحمان
* وقتی کسی را می بخشید ،یکنفر را آزاد می کنید و اون یکنفر خودتان هستید.پس دوستان بیایید آزاد باشیم

*جنگ ها خیلی قبلتر از شلیک اولین گلوله آغاز می شوند و بعد از گذشت مدت زیادی از شلیک آخرین گلوله به پایان می رسند.

*اوسکار وایلا:هر پرهیز کار گذشته ای دارد و هر گناهکار آینده ای

*تا وقتی قلب عریان کسی را ندیدی بدن عریانت را نشانش نده/هیچوقت چشمانت را برای کسی که معنی نگاهت را نمی فهمد گریان مکن و قلبت را خالی نگاه دار و اگر هم روزی خواستی کسی را به درون قلبت جای دهی سعی کن که فقط یکنفر باشد و به او بگو که تورا بیشتر از خودم و کمتر از خدا دوستدارم.زیرا که به خدا اعتقاد دارم و به تو نیاز.

*دنیا همانند یک شطرنج میماند.اگر بازی آن را بلد نباشی همه میخواهند به تو یاد بدهند و اگر بلد باشی همه می خواهند شکستت دهند.

*وبدانید که تکه ابری کوچک می تواند خورشید را پنهان کند و شکوه و جلالش را باز ستاند و قطره اشکی می تواند سیمایی را زشت کند و قلوه سنگی می تواند آرامش آبی را برهمزند. 

15 / 10 / 1390برچسب:, :: 16:17 ::  نويسنده : علی رحمان

محتسب مستي به ره ديدو گريبانش گرفت

مست گفت اي دوست اين پيراهنست افسار نيست

گفت مستي زان سبب افتان و خيزان ميروي

گفت جرم راه رفتن نيست ره هموار نيست...

15 / 10 / 1390برچسب:, :: 16:17 ::  نويسنده : علی رحمان
به درخواست دوستان مطالب مرتبط با افزایش قد را در این وبلاگ قرار میدهم به امید آنکه مفید باشد.سعی بر آن میشود تا نام دارو هایی که در اینجا آورده میشود در بخش اطلاعات دارویی نیز توضیح کاملی از آن آورده شود تا دوستان با آگاهی بیشتری به تحقیقات خود ادامه دهند.
15 / 10 / 1390برچسب:, :: 16:17 ::  نويسنده : علی رحمان
دارویی که بیشتر برای افزایش وزن مصرف می شود.مزیت ها و معایب
15 / 10 / 1390برچسب:, :: 16:17 ::  نويسنده : علی رحمان
ویژگی‌ها و خصوصیات‌ کلی‌ متولدین‌ آبان‌ ماه‌:
مصمم‌، قاطع‌، با اراده‌، پر قدرت‌، محکم‌ و نیرومند
عاطفی‌، احساساتی‌، پراحساس‌ و شهودی‌
مقتدر، با نفوذ، قوی‌، جذاب‌، گیرا، پرشور و پرحرارت‌
پر شور و شوق‌ و مهیج‌

جنبه‌ منفی‌ شخصیت‌ متولدین‌ آبان‌ ماه‌:
حسود، غیرتی‌، خشمگین‌ و غضب‌ آلود
وسواسی‌ و بی‌اختیار
تودار، پنهان‌ کار، مرموز، لجوج‌، یک‌ دنده‌، سرسخت‌ و خودرأی‌
کلمن یکی از روانشناسان عصر جدید فشار روانی رو "اندوه قرن بیستم" نامگذاری کرده و در کتاب "فشار روانی و راه های مقابله با آن" علت های فشار روانی و درمان اون رو شرح داده کلمن در اثر ارزشمند خودش مینویسد:

ما ظاهرا در یک جامعه ثروتمند و متمدن زندگی میکنیم.از جاده های آسفالته،نیروهای هسته ای،هواپیمای مافوق صوت و اجاق های میکروموج برخورداریم.اتوموبیلهایی داریم که بستن کمربند ایمنی را به ما یاد آوری میکنند.جراحان ما از عهده پیوند زدن قلب،کبد،ریه و قسمت هایی از مغز بر می آیند.آبله ریشه کن شده.اما...اما در زیر این سطح ظاهری و تقریبا نامرئی جامعه ما حتی نسبت به گذشته بیمارتر شده است.

شواهد ضرب و جرح کودکان رو به افزایش است.تعداد ازدواج هایی که به طلاق می انجامد همه ساله افزایش می یابد.بروز بیماریهای روانی وخیم به سرعت رو به افزایش است.چرا؟

15 / 10 / 1390برچسب:, :: 16:17 ::  نويسنده : علی رحمان
امروزه یکی از مشکلاتی که اکثر مردم جهان با آن دست به گریبان هستند معضلی به نام استرس است که در محیط کار، خانه و خیابان از داشتن آن احساس ناراحتی می کنید.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، کارشناسان مصرف هشت ماده خوراکی زیر را برای کاهش استرس توصیه کردند:

ماست: مصرف ماست به خصوص در تابستان به دلیل سبک بودن و هضم راحت آن غذای مناسبی است. به اعتقاد کارشناسان ماست و دیگر مواد لبنی که سرشار ازاسید آمینه «تیروزین» است مقدار ترشح «سروتونین» در مغز را افزایش داده و باعث آرامش می شود.

شکلات تلخ: از آنجایی که بدن به آنتی اکسیدان نیاز دارد با مصرف شکلات تلخ می توان این آنتی اکسیدان را که به شکل فلانوئید است به بدن رساند و این ماده ترشح هورمون های استرس زا را کاهش می دهد.

مرکبات: مصرف مرکبات به دلیل داشتن شکر طبیعی می تواند استرس را کاهش دهد.

بادام: بادام به دلیل داشتن ویتامین B۲ ،E و منیزیم می تواند با تاثیرات نامطلوب استرس مبارزه کند.

چای: مصرف چای می تواند همانند یک دارو ذهن شما را آرام کند.

ماهی: ماهی نیز به دلیل داشتن ویتامین B۱۲ و B۶ می تواند حالت های افسردگی را از شما دور کند.

کلم بروکلی: مصرف این نوع کلم به دلیل داشتن اسید فولیک احساس اضطراب، ترس و افسردگی را دور کند.

سیر: سیر علاوه بر اینکه استرس را از شما دور می کند می تواند مقدار گلوگز خون را کاهش دهد.

15 / 10 / 1390برچسب:, :: 16:17 ::  نويسنده : علی رحمان
تعریف واژه نامه از روان پزشکی، پیشگیری تکنیک های پیشگیری کننده به منظور ارتقای رشد و نمو هیجانی سالم و به ویژه بهداشت روانی

تعریف فرد بهنجار: کسی که به توقعات و انتظارات اجتماعی پاسخ داده و رفتاری نزدیک به رفتار اکثر مردم جامعه دارد.

بهداشت از نظر سازمان بهداشت جهانی : بهداشت یعنی توانایی کامل برای ایفای نقش های اجتماعی، روانی و جسمی.  ...

15 / 10 / 1390برچسب:, :: 16:17 ::  نويسنده : علی رحمان
اسمش فلمينگ بود. کشاورز اسکاتلندي فقيري بود. يک روز که براي تهيه معيشت خانواده بيرون رفت، صداي فرياد کمکي شنيد که از باتلاق نزديک خانه مي آمد.
وسايلشو انداخت و به سمت باتلاق دويد.اونجا ، پسر وحشتزده اي رو ديد که تا کمر تو لجن سياه فرو رفته بود و داد ميزد و کمک مي خواست. فلمينگ کشاورز ، پسربچه رو از مرگ تدريجي و وحشتناک نجات داد.
روز بعد، يک کالسکه تجملاتي در محوطه کوچک کشاورز ايستاد.نجيب زاده اي با لباسهاي فاخر از کالسکه بيرون آمد و گفت پدر پسري هست که فلمينگ نجاتش داد. نجيب زاده گفت: ” ميخواهم ازتو تشکر کنم، شما زندگي پسرم را نجات داديد.”
کشاورز اسکاتلندي گفت: “براي کاري که انجام دادم چيزي نمي خوام و پيشنهادش رو رد کرد.” در همون لحظه، پسر کشاورز از در کلبه رعيتي بيرون اومد. نجيب زاده پرسيد:” اين پسر شماست؟”
کشاورز با غرور جواب داد : “بله”
نجیب زاده گفت: ” من پيشنهادي دارم.اجازه بدين پسرتون رو با خودم ببرم و تحصيلات خوب يادش بدم.اگر پسربچه ،مثل پدرش باشه، درآينده مردي ميشه که ميتونين بهش افتخار کنين” و کشاورز قبول کرد.
بعدها، پسر فلمينگ کشاورز، از مدرسه پزشکي سنت ماري لندن فارغ التحصيل شد و در سراسر جهان به الکساندر فلمينگ کاشف پني سيلين معروف شد. سالها بعد ، پسر مرد نجيب زاده دچار بيماري ذات الريه شد.فکر میکنید چه چيزي نجاتش داد؟ پني سيلين. و میدونید اسم پسر نجيب زاده چه بود؟ وينستون چرچيل.
15 / 10 / 1390برچسب:, :: 16:17 ::  نويسنده : علی رحمان

در داشنگاه کبمریج انگلتسان تقحیقی روی روش خوادنه شدن کملات در مغز اجنام شده است

که مخشص می کند که مغز انسان تهنا حروف اتبدا و اتنهای کلمات را پدرازش کرده و کمله را می خاوند.

به هیمن دلیل است که با وجود به هم ریتخگی این نوتشه شما تواسنتید آنرا بخاونید

16 / 10 / 1390برچسب:, :: 16:27 ::  نويسنده : علی رحمان

مثلث عشق اشترنبرگ

 به نظر اشترنبرگ عشق مثل یک مثلث است و بهترین عشق به مثلث متساوی الاضلاع شباهت دارد.

عشق سه عنصر دارد : صمیمیت، هوس و تعهد.

عشق زمانی بهترین حالت را خواهد داشت که هر یک از سه عنصر را تقریبا به طور یکسان شامل شود.

 

حالا بياييم كمي بيشتر بررسي شون كنيم .

 

 

صميميت :

صميميت يعني نصفه شب زنگ زدن و آروم صحبت كردن ؟ يعني قايمكي قرار گذاشتن ؟ يعني بعد مدرسه دنبال دختر راه افتادن يا اينكه پسري هر روز دنبالمونه ؟ يعني راحت تو بغل رفتن ؟

فكر نميكنم اينها باشه .

صميميت يك احساس نسبت به طرف مقابل هستش . عنصر خارجي يا حالتي جدا نيست . كه بخواهيم پيداش كنيم . صميميت يعني پاك و بي آلايش همديگر رو پذيرفتن و دوست داشتن .

صميميت رو دكتر شريعتي خوب تعريف ميكنه ! صميميت موقعي خودشو نشون ميده كه كسي رو طوري دوست داشته باشيم كه حرفهاي كه براي نگفتن داريم رو بتونيم با اون در ميون بگذاريم . يعني اينقدر راحت باشيم كه واهمه اي از بيان عقايد ، شكست ها ، پيشرفتها و افكارمون بدون تحريف يا پنهان كاري نداشته باشيم .

 

هوس :

هوس يك كلام يعني خواستن . هوس مقدسه . خيلي از ما وقتي اسم هوس مياد ناخودآگاه به جنبه منفي بودن اون فكر ميكنيم . شايد اين بخاطر تعاليم نه چندان درست ما در بچگي ناشي شه . كه خواستند هوس را درما بكشند . حتي هوس هاي پاك بچه گانمون رو . فكر كنيد ميبينيد .

واقعا هوس چيه ؟

يك نياز لازم كه بايد حتما برآورده شه ؟ يا يك نياز غير ضروري كه ميشود نديده گرفتش ؟ يا بين يا بين ؟

هوس ناشي از ديدن و فكر كردن به اون هوس در ذهن ماست . هوس قبل از زاييده شدن در وجود ما غير ضروريست . اما بعد از تولدش بايد است . البته نه بدين معني كه حتما بايد برآورده شه . بايد از اين جهت كه حتما بايد فكري به حالش بشه وگرنه اثر منفي بر روي روح و شخصيت ما ميگذارد .

تو انجام هوس هم بايد احتياط كرد . اگه خيلي راحت به اون بله بگي بلافاصله بعدي رو ميخواد . و هوس شما پاياني پيدا نميكنه . هوس رو بايد با حساب كتاب برآورده كرد . بر عكس نياز كه حتما بايد انجامش بدي .

به نظر من ميشه هوس رو يه جورايي بپيچونيم و با چيزاي ديگه مشغولش كنيم . مثله همون كاري كه تو بچگي با ما ميكردن . ميگفتيم مثلا ماشين كنترل دار فلان رو ميخواهيم ، اما كلاه سرمون ميذاشتن ميگفتن مثلا اين ماشين كوكي خيلي بهتره و اونو برامون ميخريدن . ما هم خوشحال كه بهتره رو گرفتيم . اين يه مثاله . اما مشابه اين رو حتما داشتيم . حالا ما هم همينكار رو با هوس انجام ميدهيم .

بگذاريد يه كمي با مثال هاي واضح تر منظورمو برسونم .

فرض كنيم يه بنده خدايي هوس سكس كنه .

اوني كه تا حالا هيچ سكس نداشته با يك بوسه هم ارضا ميشه . پس نبايد اون موقع سكس كامل داشته باشه . اين يك جور جهش تو رفتار اون شخص محسوب ميشه و اونو با شرايطي مواجه ميكنه كه خيلي قبل اينو درك نكرده . براي همين درصورتي كه ظرفيت اينكار رو نداشته باشه خيلي راحت از مسير اخلاقي منحرف ميشه .

اينجا معيار ما اخلاقه . مثله ماشينه . ما اگه يك ماشين كوكي قبل از ماشين كنترلي داشته باشيم هم از هر دو لذت برديم در وقتش هم وقتي ماشين كنترلي رو داريم قدرشو بهتر ميدونيم . زود خرابش نميكنيم . ذهنمون بزرگتر شده . الان بهتر ميرونيمش .

شايد دوستي بگه عشق الهي هم هوس داره ؟

بله حتما . گفتيم هوس يعني خواستن و مقدسه . زاييده ذهن ماست . و هر آنچه از ماست لايق وجود ما .اگر وجود ما پست و كوچك باشد هوس ما نيز پست و حقير و اگر وجودي متعالي داشته باشيم هوسي در خور عبادت خواهيم داشت .

اين موضوع خيلي جاي بحث و بررسي داره كه خارج از حوصله وبلاگ هستش . اگه دوستي مايل به ادامه بحث بود خبرم كنه .

 

تعهد :

تعهد به معني اينست كه آنچه ميگوييد عمل كنيد نه آنچه انجام ميدهيد بگوييد .

تعهد يعني قول و قراري گذاشتن و سر قول و عهدمون موندن . ميتونه با خودمون ( ضمير ناخود آگاه ) يا با شخص معلوم يا مجهول . مهم نفس كاره .

چقدر قشنگه آدم تو زندگيش تعهد داشته باشه . كاري رو براي كسي انجام بده يا انجام نده . مخصوصا وقتي اون شخص حضور فيزيكي نداشته باشه . اون وقت لذت بخش تر ميشه .

واقعا تعهد چيه ؟

يك اجبار براي حفظ رابطه يا چيزي ؟ يا يك امر اختياري . يا يك قانوني كه از خودمون در آورديم براي اطمينان ( از اين جهت كه طرف مقابلمون رو مجبور به انجام كاري كنيم . دستشو تو حنا بگذاريم )

 

در بهترين حالت تعهد يك عكس العمل نا خودآگاه در برابر كسيست كه ما براي اون شخص يا شئي ارزش قايليم . هر چقدر عزيز تر باشه تعهد ما بيشتر ميشه . و در حالت هاي پايين تر اين تعهد رو اگر خودبخود ساخته نشد ما خودمون از طريق مصنوعي ميسازيم . براي اينكه ما هم محتاج تعهد از طرف مقابل هستيم . درست مثله هر رابطه اي دوطرفه اش ارزش داره و يك طرفه اش مسخره است .

تعهد يك نياز برا بقاست . كسي كه تعهدي به ما نداره ارزشي هم نداره . چون اين شخص ارزشي براي شما قايل نشده . در اينصورت خودش رو موظف به انجام كارهايي ميدونست كه حداقل به نوعي زحمات و لطفهاي شما رو جبران كرده باشه .

تعهد درجات و انواع مختلفي داره . تعهد به معني خراب كردن آزادي ما نيست .

در بيشتر مواقع ما هيچ قول و قراري براي تعهد مون نسبت به يك رابطه نميگذاريم و اينو در دل و فكر خودمون شرط ميكنيم و همونطور كه گفتم ناخودآگاه به همون اندازه كه برامون عزيزه متعهدش ميشيم .

مثلا تو يك عشق ميتونه از سر موقع سر قرار بودن تا جان سپردن براي عشق و شايد هم بيشتر متغير باشه .

حالا يك سئوال از شما !

تعهد ما نسبت به عشق چيست ؟

قبل از جواب به اين سئوال بايد ماهيت عشق رو مشخص كنيم . اينكه ما به چه رابطه اي عشق ميگيم و از اون چه انتظاراتي داريم .

خيلي از ما چنان تعاريفي آرماني از عشق داريم كه هيچگاه بدان نميرسيم و بعضي از ما چه سطحي فكر ميكنيم و عاشق ميشويم و متنفر .

منتظر تعاريف شما از عشق و تعهد مون نسبت به اون هستيم 

 چهار گروه انسانها از دید دکتر علی شریعتی

آنانی که وقتی هستند هستند وقتی که نیستند هم نیستند.
عمده آدم ها
حضورشان مبتنی به فیزیک است. تنها با لمس ابعاد جسمانی آن هاست که قابل فهم می‌شوند. بنابراین اینان تنها هویت جسمی دارن.

آنانی که وقتی هستند نیستند وقتی که نیستند هم نیستند .
مردگانی متحرک در جهان خود
فروختگانی که هویتشان را به ازای چیزی فانی واگذاشته‌اند. بی شخصیت‌اند .و بی اعتبار. هرگز به چشم نمی‌آیند. مرده و زنده‌اشان یکی اس.

آنانی که وقتی هستند هستند وقتی که نیستند هم هستند .
آدم های معتبر و با شخصیت .
کسانی که در بودنشان سرشار از حضورند و در نبودنشان هم تاثیرشان را میگذارند. کسانیکه همواره به خاطر ما می‌مانند. دوستشان داریم و برایشان ارزش و احترام قائلیم.

آنانی که وقتی هستند نیستند وقتی که نیستند هستند .
شگفت انگیز ترین آدم ها.
در زمان بودشان چنان قدرتمند و با شکوه اند که ما نمی‌توانیم حضورشان را دریابیم. اما وقتی که از پیش ما میروند نرم نرم آهسته آهسته درک می‌کنیم. باز می‌شناسیم. می فهمیم که آنان چه بودند. چه می گفتند و چه می خواستند. ما همیشه عاشق این آدم ها هستیم . هزار حرف داریم برایشان. اما وقتی در برابرشان قرار می‌گیریم قفل بر زبانمان می‌زنند. اختیار از ما سلب می‌شود. سکوت می‌کنیم و غرقه در حضور آنان مست می‌شویم و درست در زمانی که می‌روند یادمان می آید که چه حرف ها داشتیم و نگفتیم. شاید تعداداین ها در زندگی هر کدام از ما به تعداد انگشتان دست هم نرسد

12 / 10 / 1390برچسب:لاکان ,ژاک لاکان , :: 2:15 ::  نويسنده : علی رحمان

 ژاک لاکان با تلفیق ایده‌های فروید با برخی مکاتب فکری از جمله؛ ساختارگرایی و زبان‌شناسی سوسوری، تکنیک‌های جدیدی برای روان‌کاوی ارایه داد

می توان گفت لکان آمیزه­ای از فروید و سوسور به علاوه کمی لوی استراوس و حتی اندکی دریدا است. اما بیشترین تأثیر را از فروید پذیرفت و روانکاوی را از یک فلسفه اساساً اومانیستی به نظریه ای پساساختارگرا تبدیل کرد. کار برجسته لاکان، رساله‌ای ست که در آن ناخودآگاه را به صورت یک زبان ساختاربندی شده معرفی می کند

ژاک لاکان با استفاده از روش دیالکتیکی هگل، روانکاوی را در تحلیل تمام عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی انسان یعنی با سیاست، فلسفه، ادبیات، علم، مذهب و تقریبا تمام رشته‌پیوند داد

تفكر و آراي لاكان ابتدا تحت تأثير پديدارشناسي هوسرل بود ولّی با چرخشي زبان شناختي، بعدا وجهه اي ساختارگرا يافت و سپس با به چالش كشيدن معرفت شناسي علم و تأكيد بر گفتمان/ زبان و نهایتا با طرح مفاهیم "امر خيالي"؛ "امر واقعي" و "امر نمادين" در زمره انديشمندان پسامدرن قرار گرفت

لاكان با جانبداري از نقش واقعيت ساز ِزبان؛ مرگ سوژه دكارتي را رغم زد. او با نفي نگاه نظام مند به علم یعنی با نفی علم-باوری، انديشمندي پساساختارگرا و پسامدرن محسوب می شود. در حالي كه فرويد بر ويژگيهاي بيولوژيك و غرايز تأكيد دارد، لاكان بر عناصر فرهنگي و بر حوزه هاي رفتاري تأكيد مي ورزد. ژاک لاکان با معرفی بحثهای ساختارگرایی در حوزه ناخودآگاه، تحول شگرفی در روانکاوی کلاسیک ایجاد کرد 

در روانکاوی لاکانی، ناخودآگاه گرانیگاه همه فعل و انفعالات آدمی می باشد

از نظرگاه لکان ناخودآگایه بر تمامی عوامل وجود آدمی سیطره دارد. ناخودآگاهی از طریق زبان در شکل دهی رفتاری-فرهنگی انسان نقشی بلامنازع و بلاتردید بازی می کند 

بنابر نظر لاکان، "خود" یا “من” تنها یک توهم، و صرفاً محصول ناخودآگاهی است. وی از ایده های سوسور استفاده کرد ولّی بجای رابطه دال و مدلول در یک سیستم نشانه تنها به رابطه میان دال­ها در ساختار بندی ناخودآگاهی پرداخت 

مولفه های ناخودآگاهی همچو آرزوها، امیال، تصاویر همگی دال هستند و پیوست دادن این دال­ها توسط ذهنیت فرد و معمولاً از طریق زبان صورت می گیرد تا زنجیره ای از معانی تشکیل شود. یک دال از آن جهت معنی دارد که دال دیگری همزمان موجود نیست که جایش بنشیند. مثلا آدم عاشق، کسی دیگر را همزمان به همان اندازه دوست ندارد که او را نیز در جایگاه عشق بنشاند و یا فرزند در خانواده بجای والدینش، انتخاب مشابه دیگری ندارد که جایگزین کند. لاکان از این حد حتی فراتر رفته، مدعی می شود که هیچ مدلولی یعنی هیچ چیز وجود ندارد که دال در نهایت به آن ارجاع داده شود. چرا که معنای دال ثبات ندارد؛ یعنی رابطه­ معنایی میان دال و مدلول امری عرضی ست و نه ذاتی. بنابراین ارتباط کنش پذیر معنا بستگی به ارتباط آزاد دال ها از یکطرف و آفرینش معنا از طرف دیگر دارد. روابط معنایی (حداقل در ناخودآگاه) روابط ارزشی هستند که از جانب فرد خلق و لذا سیطره شان تضمین می شود


 میانسالی و ....

نمی دانم چرا چند وقت است حالم دگرگون است، اصلا مثل همیشه نیستم، وضعیت روحی ام تغییر کرده و کسل و بی حوصله ام...

مگر چند سالم است، چرا تپش قلب گرفته ام و گر می گیرم؟



ادامه مطلب ...
 کلمه ای بجای کلمه ی دیگر/ 

تصور کنید که مدتها؛ شاید ماه ها، فردی شما را در یک اداره ی دولتی از اتاقی به اتاق دیگر دوانده و دست آخر به ناگاه توی راهرو می شنوید که ایشان با افتخار برای همکارشان تعریف می کنند که چگونه شما را طی ما ههای گذشته سردوانده است! و از آنجا که شما کارتان هنوز پیش ایشان گیر ست، یا به دلایل دیگر؛ نمی توانید این مسئله رابا ایشان روبرو کنید. در دلتان به ایشان چه می گویید؟ ....



ادامه مطلب ...

 ناسزاگویی، دشنام گویی و بعبارت دیگرفحش دادن، بخشی ناگسستنی از هر زبان است. با اینهمه در تمامی فرهنگها تلاش بسیاری در سانسور کردن آن، نفی وجود آن و "نادیده" گرفتن آن می شود. هیچکس نمی خواهد که فحاش شمرده شود. آدم فحاش همیشه "دیگری ست"، ما نیستیم! دربرخی از دوره های تاریخی آنرا چون نشانی طبقاتی انگاشته اند و در دوره های دیگر سمبل احتزاز یک فرهنگ. کم و بیش این دراعتقاد عموم جا افتاده ست که فحش دادن با عصبانیت، احساس تحقیر شدن و یا نیازبه تحقیر کردن دیگری رابطه ی مستقیم دارد. ادای این کلمات در بعضی زمانها و مکانها اکیدا ممنوع است و تعدی از آن به گونه های مختلف مورد تنبیه و ملامت واقع می گردد همچون فحش دادن در مسجد، مدرسه و یا در حضور آدمهای غریبه. اما در برخی اماکن و زمانها قابل قبولتر است مثلا در درگیری بین دونفردر خیابان.....



ادامه مطلب ...

پيوندها
  • مطالب متفرقه
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان  روانشناس Psychologist   و آدرس psychologist.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 25
بازدید کل : 21910
تعداد مطالب : 23
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت

كد ماوس

Online User
تقویم جلالی

Ali Rahman | Create Your Badge